45 mostów Bydgoszczy - nasza mikroturystyka

Mikroturystyka święci triumfy. Nie można przekroczyć granicy państwa. Plany dalekich podróży odłożone są na czas nieokreślony. Co więc robić? Szczęśliwi ci, którzy mają działkę rekreacyjną. Ich ceny podskoczyły w okresie pandemii nawet do 30%. Kujawsko - pomorskie i mazowieckie to dwa województwa, gdzie działek takich jest najwięcej! Nad samym Zalewem Koronowskim jest ich ponad 25 tysięcy! Ci, którzy działek nie mają muszą się nacieszyć przyrodą  i okolicznymi atrakcjami podczas jednodniowych wypadów. A od nich można się uzależnić! 
Mikrowycieczki wiosną są najpiękniejsze. Łąka rzepaku nad Zalewem Koronowskim

UWAGA! Staycation uzależnia! 

Mikrowycieczki (staycation) mogą się stać waszą nową pasją, możecie mi wierzyć. Uprawiam mikroturystykę od 6 lat, tj. od czasu, gdy urodziła się moja starsza córka i z nią chodziłam na spacery. Za każdym razem coś innego mnie zainteresowało w przestrzeni. Gdy wracałam do domu szukałam odpowiedzi. Tak powstał Fanpage Bydgoskie Spacery Panny Pięty, na którym opisuję nasze odkrycia. Łąka i urokliwa wieś, która pamięta walki plemion pomorskich z Polanami? Legenda  wyspy zatopionych dzwonów? Własny szlak opuszczonych pałaców? Nic prostszego! Szykuj plecak, kocyk i prowiant. I oczywiście wybierz temat! 

Mikrowycieczki z dziećmi są niezłym wyzwaniem. Ale za to jaką wspaniałą lekcją! 

O Staycation przeczytasz także tutaj: STAYCATION I MIKROTURYSTYKA TO TRENDY NA 2020 W TURYSTYCE. CO OZNACZAJĄ?

Wiosną zwiedzamy mosty Bydgoszczy 

Nasze mikrowycieczki często mają temat przewodni. Nie jest łatwo zainteresować przedszkolaki. Musi być legenda, jakaś historia. Prawdziwa! 
Tej wiosny postanowiłyśmy policzyć wszystkie bydgoskie mosty. Początkowo moje córki nie chciały. Mosty nie wydawały im się ciekawe. A jednak po czasie pytają, o to, kiedy następny!
Zawsze jako przewodnik mówiłam, że jest ich 40, ale ... się myliłam. Poniekąd dlatego, że mostów i kładek przybywa. Z uwagi na to, że moimi prawie jedynymi turystami są teraz moje córki to postanowiłam policzyć je "naocznie". I tak powstał nasz prywatny rodzinny projekt 45 mostów Bydgoszczy. Czy jest ich tyle, czy więcej? Sprawdzimy. 
Mosty Bydgoszczy - rodzinny projekt mikroturystyki
Mosty są wciągającym tematem. Łącząc brzegi, łączą różne historie. Wydaje się, że kładka piesza z działek na miejskie nieużytki nie będzie niczym szczególnym. O ile nie odkryjesz na miejscu śladów gigantycznej papierni! Dwie kładki na Brdzie i Kanale Bydgoskim połączyły wspaniale historię rodziny wielkich przemysłowców. Odkryły przede mną nieznane i dzikie obszary miasta. Fascynujące jest to, co jeszcze przed nami! 
Dyskutując po wycieczce z moimi rodzicami narodził się już kolejny plan na wyprawy: dawne kąpieliska rzeczne i baseny. Ach! Idealny temat na późną wiosnę. Smutne jest jednak to, że nigdzie nie będzie się można wykąpać! 

Zwiedzanie Bydgoszczy kajakiem 

Zwiedzanie Bydgoszczy z kajaka i z kamerą. To pierwszy taki wirtualny spacer na żywo w Polsce! 
Mosty można zwiedzać zarówno z lądu jak i z wody (nie tylko wtedy, gdy do niej wpadniesz!). 
Na koniec tego krótkiego wpisu zostawiam Was z moim pierwszym wirtualnym zwiedzaniem miasta na żywo: 
Było to jedno z większych wyzwań przewodnickich. O ile w telewizji są duble, powtórki, wycinki to w tej sytuacji nie masz możliwości przewinąć taśmy i cofnąć tego, co powiedziane. Nie wiesz także, czy nie wpadniesz do lodowatej wody! Czy ja wpadłam? Tego Ci nie zdradzę. Życzę miłego oglądania. Będzie bardziej zabawnie niż informacyjnie, ale mam nadzieję, że poczujecie tu rzeczny klimat Bydgoszczy! 

Jakie Wy macie pomysły na  staycation
Ściskam Was mocno! 
Daria 












Komentarze

Prześlij komentarz

Dziękuję za komentarz!

Popularne posty